Skobranschen blir social

Nu är det inte längre bara nyhetsföretagen som tar hjälp av twingly för att hitta bloggposter om sina artiklar och produkter. Idag lanserade skoföretaget brandos.se tillsammans med twingly, en tjänst där de låter köparen ta del av mer information (ros och ris?) via bloggosfären om företaget och om respektive produkt.

Jag tror att det här faktiskt kan vara en smart drag av brandos. De största och mest lästa bloggarna idag är ju modebloggar. Och är det något som bloggare gillar så är det ju uppmärksamhet och inlänkar. Jag kan bara önska dem lycka till och tacka dem för sin pionjärsanda.

Men förhoppningsvis stannar det inte här. Fler branscher borde släppa kontrollen och låta konsumenterna komma till tals på deras webbplatser. Vad är det företagen är rädda för? Kritik? Är det inte bättre att kunna bemöta den potentiella kritik som finns än att låta den härja fritt på andra platser på nätet?

Nej, fram för mer öppenhet. Släpp in konsumenten. Det skulle alla företag tjäna på. Eller vad anser du som läser det här?

4 reaktion på “Skobranschen blir social

  1. Pingback: Tweets that mention Skobranschen blir social | Bywire.se -- Topsy.com

  2. Pingback: Sociala medier » links for 2010-01-19

  3. Pingback: uberVU - social comments

  4. Fredrik Juto

    Hej Tommy!

    Kul att du gillar vårt samarbete med Twingly!

    Vi strävan är att hjälpa våra kunder att få så mycket information som möjligt om våra produkter, oavsett om den är negativ eller positiv. Ju mer information man har innan man beställer, desto sannolikare att man blir nöjd, helt enkelt. Det är t.ex. därför vi har som policy att inte censurera negativa produktbedömningar på vår sajt (något som säkert vore lockande för många e-handlare!). Genom Twingly blir omdömenas opartiskhet ännu tydligare.

    Mvh

    Fredrik Juto
    Brandos

    Svara

Kommentera